Local preferences the key to success

Chia sẻ

Mr. Sean T. Ngo, CEO and Co-Founder of VF Franchise Consulting, tells VET about the operations of foreign fast-food chains in Vietnam.

What are your thoughts on the operations of foreign fast-food chains in Vietnam?

Vietnam’s fast-food industry has attracted many foreign brands, with over 180 franchises granted to foreign fast-food restaurants. However, despite the promise the market holds, foreign fast-food chains have faced challenges such as high competition from local restaurants, differing consumer tastes, and cultural differences in business practices.

To succeed in Vietnam, foreign fast-food chains must customize their business strategies to fit the local culture and consumer preferences while also maintaining standardized operations to ensure quality and consistency. This requires a thorough understanding of the Vietnamese market and consumer behavior, as well as adapting to local business practices and regulations.

Since entering Vietnam, brands such as McDonald’s, KFC, and Lotteria have set major goals in terms of market share. Have these goals been achieved?

These brands all set high goals to expand their market share but their success has varied.

According to a recent report, KFC, as the first US fast-food brand to enter the Vietnamese market, has been the most popular fast-food chain in Vietnam, with 45 per cent of respondents visiting its outlets often. Lotteria, the South Korean chain, follows KFC, with 17 per cent of respondents, while Pizza Hut and McDonald’s are in joint third place with 6 per cent each. McDonald’s has faced challenges in the crowded fast-food market in Vietnam since its entry in 2014, including strong competition from existing players such as KFC, Lotteria, and Burger King.

According to an article analyzing McDonald’s entry strategy into the Vietnamese market, the company planned to open 100 restaurants within a decade, with an average of ten new restaurants each year. However, as of 2023, McDonald’s is seen as growing slowly in Vietnam, with a limited number of restaurants opened in the country. In comparison to early market entrants such as KFC and Lotteria, McDonald’s has struggled to gain a foothold in the Vietnamese fast-food market.

In conclusion, while fast-food brands such as KFC and Lotteria have been successful in Vietnam, McDonald’s has faced challenges in expanding its market share in the country, despite setting high goals for expansion since its entry in 2014.

What are the advantages in Vietnam for foreign fast-food chains?

As consumer tastes evolve in Vietnam and the globalization of businesses, cultures, and international travel increases, consumers will have ample opportunities to experience new food and beverage offerings that they may have experienced while traveling or studying overseas. A large population of over 100 million people and rapidly rising incomes in Vietnam makes the franchising sector promising over the next five to ten years.

Khởi nghiệp

Hồ sơ Startup

Citigo là công ty công nghệ cung cấp những giải pháp đơn giản với chi phí tiết kiệm, giúp khách hàng nâng cao hiệu quả kinh doanh. Citigo hướng tới tầm nhìn trở thành công ty cung cấp giải pháp công nghệ cho doanh nghiệp phổ biến tại Đông Nam Á
ESBT là công ty hoạt động trọng lĩnh vực công nghệ thông tin, chúng tôi xây dựng những sản phẩm phần mềm cho cộng đồng và cung cấp dịch vụ phát triển phần mềm cho các doanh nghiệp
Lozi là một trong những ứng dụng thương mại điện tử được yêu thích nhất tại Việt Nam, kết nối hàng triệu người mua và người bán nhằm phục vụ nhu cầu mua bán trực tuyến ngày càng cao. Không chỉ là một cầu nối thương mại điện tử đáng tin cậy, Lozi còn cung cấp dịch vụ giao hàng nhanh chóng và tiện lợi chỉ trong 1 giờ, đem đến cho khách hàng những trải nghiệm mua sắm trực tuyến hiệu quả và tối ưu
Bắt nguồn từ mong muốn mang chất lượng dạy Tiếng Anh tại Trường Quốc tế đến với mọi học sinh Việt Nam, để các bạn nhỏ dù không có điều kiện kinh tế theo học tại các Trường Quốc Tế hay Trung Tâm đắt tiền vẫn có thể sử dụng Tiếng Anh tốt như người bản ngữ. Đây chính là hành trang chuẩn bị cho các em tương lai vươn ra thế giới. Chính vì lý do trên, đội ngũ sáng lập đã bắt tay vào xây dựng sản phẩm đầu tiên có tên “Chương trình học Tiếng Anh Online EDUPIA”.
Công ty TNHH SA-ACH định vị về lĩnh vững trồng rừng, phát triển gồm 3 loại cây và bốn tầng cây trên một hecta đất nhằm tạo hệ sinh thái bền vững, và nâng cao thu nhập cho bà con