Agoda: Vietnam emerges as a leading international flight destination

Diep Linh
Chia sẻ

Vietnam is rapidly gaining traction as a leading travel destination for international tourists, as an Agoda study sees it top the list for travelers from all around Asia-Pacific.

Hoi An ancient town, a famous tourist destination in Quang Nam province.
Hoi An ancient town, a famous tourist destination in Quang Nam province.

Online travel agency Agoda’s flight bookings in the first half of this year reveal burgeoning interest in Vietnam among travelers, particularly those from Thailand, Australia, South Korea, and Singapore.

Mr. Lam Vu, Country Director for Vietnam and Indochina at Agoda, expressed excitement about the increasing enthusiasm for Vietnam as a top-notch travel destination. “Vietnam has an incredible ability to appeal to a wide range of travelers, offering a unique and authentic experience,” he said. “Its diverse cultural tapestry, breathtaking landscapes, and exceptional hospitality are truly captivating, and its tremendous to see Vietnam’s increasing appeal to visitors from all around Asia-Pacific reflected in Agoda’s flight booking data.”

Data is based on Agoda flight bookings between January 1 and June 30, 2023.
Data is based on Agoda flight bookings between January 1 and June 30, 2023.

According to Agoda’s latest findings, Vietnam has solidified its position as a favored getaway for global wanderers. Thai tourists, in particular, have demonstrated a keen interest, with Vietnam claiming the top three spots in their international travel preferences. Da Nang, Hanoi, and Ho Chi Minh City have emerged as the most sought-after cities for travelers from the Land of Smiles.

South Korean tourists, meanwhile, have long exhibited an exceptional fondness for Vietnam, ranking it at the pinnacle of their international travel choices, with coastal city Da Nang proving itself the favorite destination for South Koreans. Ho Chi Minh City came third for travelers from the country, showing that Vietnam’s diverse offerings captivate a wide range of travelers.

For Australians, Vietnam has swiftly risen to prominence, securing second spot after the perennial Aussie favorite Bali, underscoring the country’s immense appeal and allure for Australian travelers seeking unique experiences and adventures within Southeast Asia.

Singaporean travelers, known for their discerning taste, have also recognized Vietnam’s allure, making Ho Chi Minh City the third most booked flight destination in their travel itineraries, highlighting the growing popularity of Vietnam as a prime travel destination.

Agoda noted that the captivating country is renowned for its rich history, diverse culture, and breathtaking landscapes. This surge in international interest can be attributed to its fascinating blend of ancient traditions and modern progress, its delectable cuisine, awe-inspiring natural beauty, and warm and welcoming people.

Vietnam has set a target of welcoming 8 million international visitors in 2023, and as of the end of August had already reached 7.8 million, putting the country on track to soon exceed its annual goal.

 

Khởi nghiệp

Hồ sơ Startup

Citigo là công ty công nghệ cung cấp những giải pháp đơn giản với chi phí tiết kiệm, giúp khách hàng nâng cao hiệu quả kinh doanh. Citigo hướng tới tầm nhìn trở thành công ty cung cấp giải pháp công nghệ cho doanh nghiệp phổ biến tại Đông Nam Á
ESBT là công ty hoạt động trọng lĩnh vực công nghệ thông tin, chúng tôi xây dựng những sản phẩm phần mềm cho cộng đồng và cung cấp dịch vụ phát triển phần mềm cho các doanh nghiệp
Lozi là một trong những ứng dụng thương mại điện tử được yêu thích nhất tại Việt Nam, kết nối hàng triệu người mua và người bán nhằm phục vụ nhu cầu mua bán trực tuyến ngày càng cao. Không chỉ là một cầu nối thương mại điện tử đáng tin cậy, Lozi còn cung cấp dịch vụ giao hàng nhanh chóng và tiện lợi chỉ trong 1 giờ, đem đến cho khách hàng những trải nghiệm mua sắm trực tuyến hiệu quả và tối ưu
Bắt nguồn từ mong muốn mang chất lượng dạy Tiếng Anh tại Trường Quốc tế đến với mọi học sinh Việt Nam, để các bạn nhỏ dù không có điều kiện kinh tế theo học tại các Trường Quốc Tế hay Trung Tâm đắt tiền vẫn có thể sử dụng Tiếng Anh tốt như người bản ngữ. Đây chính là hành trang chuẩn bị cho các em tương lai vươn ra thế giới. Chính vì lý do trên, đội ngũ sáng lập đã bắt tay vào xây dựng sản phẩm đầu tiên có tên “Chương trình học Tiếng Anh Online EDUPIA”.
Công ty TNHH SA-ACH định vị về lĩnh vững trồng rừng, phát triển gồm 3 loại cây và bốn tầng cây trên một hecta đất nhằm tạo hệ sinh thái bền vững, và nâng cao thu nhập cho bà con