Digital platform helping promote OCOP products

Bình Minh
Chia sẻ

Over 800 livestreams labelled ‘OCOP Marketplace’ have been held since April, fetching revenue of more than $4 million from sales in the ‘One commune, One product’ program.

A livestream for OCOP products. Photo VGP
A livestream for OCOP products. Photo VGP

A program held to promote OCOP (One commune, One product) sales on TikTok has attracted over 300 million views and posted total revenue of more than VND100 billion (more than $4 million) since its inception in April, the Government News has reported.

Jointly organized by the Ministry of Agriculture and Rural Development’s Trade Promotion Center for Agriculture, the Ho Chi Minh Communist Youth Union, and TikTok Vietnam, the “OCOP Marketplace” program has spanned 14 localities from the north to the south, including Bac Can, Son La, Bac Giang, Ha Tinh, Lam Dong, Dong Thap, and Ho Chi Minh City, among others, and is expected to expand to other localities and increase in scale.

With over 800 livestreams labelled “OCOP Marketplace” held over the past six months, the program has connected 500 creators and prestigious traders to bring OCOP goods and local specialties to the public and promote trade exchanges.

“Digital transformation in production and business activities has been identified by the Party and government as a solution and inexorable trend for businesses to enhance their capacity, competitive advantages, existence, and development,” Director of the Trade Promotion Center for Agriculture Nguyen Minh Tien said.

“The promotion of OCOP products on social networks plays an important role in the production and consumption of farm produce. It not only helps realize the National Digital Transformation Program to 2025 with a vision to 2030 but also helps increase the value of localities’ farm produce, making practical contributions to restructuring the agriculture sector.”

“The program enables hundreds of OCOP producers and traders to access technologies and promote farm produce on digital platforms,” said Deputy Director of the Ho Chi Minh City Department of Industry and Trade Nguyen Nguyen Phuong. “Ho Chi Minh City will continue coordinating with relevant bodies to promote digital transformation and the trade of OCOP products in particular and the city’s agriculture in general.”

Khởi nghiệp

Hồ sơ Startup

Citigo là công ty công nghệ cung cấp những giải pháp đơn giản với chi phí tiết kiệm, giúp khách hàng nâng cao hiệu quả kinh doanh. Citigo hướng tới tầm nhìn trở thành công ty cung cấp giải pháp công nghệ cho doanh nghiệp phổ biến tại Đông Nam Á
ESBT là công ty hoạt động trọng lĩnh vực công nghệ thông tin, chúng tôi xây dựng những sản phẩm phần mềm cho cộng đồng và cung cấp dịch vụ phát triển phần mềm cho các doanh nghiệp
Lozi là một trong những ứng dụng thương mại điện tử được yêu thích nhất tại Việt Nam, kết nối hàng triệu người mua và người bán nhằm phục vụ nhu cầu mua bán trực tuyến ngày càng cao. Không chỉ là một cầu nối thương mại điện tử đáng tin cậy, Lozi còn cung cấp dịch vụ giao hàng nhanh chóng và tiện lợi chỉ trong 1 giờ, đem đến cho khách hàng những trải nghiệm mua sắm trực tuyến hiệu quả và tối ưu
Bắt nguồn từ mong muốn mang chất lượng dạy Tiếng Anh tại Trường Quốc tế đến với mọi học sinh Việt Nam, để các bạn nhỏ dù không có điều kiện kinh tế theo học tại các Trường Quốc Tế hay Trung Tâm đắt tiền vẫn có thể sử dụng Tiếng Anh tốt như người bản ngữ. Đây chính là hành trang chuẩn bị cho các em tương lai vươn ra thế giới. Chính vì lý do trên, đội ngũ sáng lập đã bắt tay vào xây dựng sản phẩm đầu tiên có tên “Chương trình học Tiếng Anh Online EDUPIA”.
Công ty TNHH SA-ACH định vị về lĩnh vững trồng rừng, phát triển gồm 3 loại cây và bốn tầng cây trên một hecta đất nhằm tạo hệ sinh thái bền vững, và nâng cao thu nhập cho bà con