McDonald’s Vietnam wins 6th Golden Dragon Award

Thái Bình
Chia sẻ

McDonald’s Vietnam has picked up a Golden Dragon Award for a sixth consecutive year for its impressive achievements on the journey towards a green economy and sustainable development.

A representative from McDonalds Vietnam at the Golden Dragon Awards ceremony.
A representative from McDonalds Vietnam at the Golden Dragon Awards ceremony.

Driven by a vision of minimizing plastic waste, employing sustainable materials, and simultaneously spearheading technological advancements to enhance customer service, McDonald’s Vietnam has received a Golden Dragon Award for the sixth consecutive year.

The Award was presented at the 4th Vietnam Connect Forum and 23rd Golden Dragon Awards, organized by VnEconomy / Vietnam Economic Times, the Ministry of Foreign Affairs, and the Hai Phong City People’s Committee on April 10. This year’s Forum aimed at promoting a green and sustainable economy, aligning with the overarching global trend businesses are pursuing.

McDonald’s Vietnam has received a Golden Dragon Award for six consecutive years for its impressive achievements on the journey towards a green economy and sustainable development, closely linked with technology to optimize customer service.

Towards a green and sustainable economy

McDonald’s consistently earns and maintains customer trust through its quality service and diverse menus tailored to local preferences. It is recognized for its initiatives aimed at reducing plastic waste, transitioning towards packaging materials that are more environmentally-friendly and switching toy products to more sustainable materials.

Since 2018, McDonald’s has reduced the amount of pure plastic in Happy Meal toys by 47.8 per cent. Moreover, the plastic in Happy Meal toys has been replaced with more sustainable materials worldwide. This initiative aligns with the transition in product packaging to sustainable materials, such as replacing plastic cups with paper cups.

In pursuit of a green economy, McDonald’s envisions packaging and materials that do not become environmental waste. Its packaging, toy, and waste management strategies contribute to maintaining cleanliness within communities, safeguarding the planet for future generations and supporting the long-term sustainability of business operations.

The company is committed to environmental stewardship. To date, it has established a foundation on the journey to sustainable forest protection and sourcing by achieving certifications such as RSPO certification - an independent supply chain certification demonstrating sustainable and ethical palm oil sourcing, and Paper & Packaging Forest Stewardship Council Chain of Custody certification from the Forest Stewardship Council for the product journey of packaging materials.

The company also secured Rainforest Alliance Certified Coffee certification, ensuring biodiversity conservation and sustainable livelihoods by transforming land-use practices, business practices, and consumer behavior in coffee products.

Sustainable development and technology go hand-in-hand

McDonald’s is recognized as a pioneering fast-food chain leveraging advanced technology in operations and management. It has employed technology for customer experience and online sales for many years.

As a leading fast-food brand in technological adoption, McDonald’s continues to steer towards the future experience. This is McDonald’s global long-term strategy, utilizing groundbreaking technologies to enhance restaurant operations and elevate customer service standards.

Khởi nghiệp

Hồ sơ Startup

Citigo là công ty công nghệ cung cấp những giải pháp đơn giản với chi phí tiết kiệm, giúp khách hàng nâng cao hiệu quả kinh doanh. Citigo hướng tới tầm nhìn trở thành công ty cung cấp giải pháp công nghệ cho doanh nghiệp phổ biến tại Đông Nam Á
ESBT là công ty hoạt động trọng lĩnh vực công nghệ thông tin, chúng tôi xây dựng những sản phẩm phần mềm cho cộng đồng và cung cấp dịch vụ phát triển phần mềm cho các doanh nghiệp
Lozi là một trong những ứng dụng thương mại điện tử được yêu thích nhất tại Việt Nam, kết nối hàng triệu người mua và người bán nhằm phục vụ nhu cầu mua bán trực tuyến ngày càng cao. Không chỉ là một cầu nối thương mại điện tử đáng tin cậy, Lozi còn cung cấp dịch vụ giao hàng nhanh chóng và tiện lợi chỉ trong 1 giờ, đem đến cho khách hàng những trải nghiệm mua sắm trực tuyến hiệu quả và tối ưu
Bắt nguồn từ mong muốn mang chất lượng dạy Tiếng Anh tại Trường Quốc tế đến với mọi học sinh Việt Nam, để các bạn nhỏ dù không có điều kiện kinh tế theo học tại các Trường Quốc Tế hay Trung Tâm đắt tiền vẫn có thể sử dụng Tiếng Anh tốt như người bản ngữ. Đây chính là hành trang chuẩn bị cho các em tương lai vươn ra thế giới. Chính vì lý do trên, đội ngũ sáng lập đã bắt tay vào xây dựng sản phẩm đầu tiên có tên “Chương trình học Tiếng Anh Online EDUPIA”.
Công ty TNHH SA-ACH định vị về lĩnh vững trồng rừng, phát triển gồm 3 loại cây và bốn tầng cây trên một hecta đất nhằm tạo hệ sinh thái bền vững, và nâng cao thu nhập cho bà con