Activities promote Central Vietnam's tourism in Australia

Ngô Anh Văn
Chia sẻ

The number of Australian visitors to Central Vietnam during the first seven months of 2024 increased by nearly 120% as compared to 2019.

Representatives of Quang Nam, Da Nang, and Thua Thien Hue promote the local tourism in Australia
Representatives of Quang Nam, Da Nang, and Thua Thien Hue promote the local tourism in Australia

With increasingly favorable air connections betweenVietnam and Australia, Central Vietnam is poised to become a sustainable eco-tourism destination, a beach resort, and a preferred spot for MICE (Meetings, Incentives, Conferences, and Exhibitions) and golf tourism for Australian tourists, said an official.

Ms. Truong Thi Hong Hanh, Director of Da Nang Department of Tourism, made these remarks at an event promoting the region’s tourism in Melbourne, Australia, as part of activities organized by the three Central coastal localities of Quang Nam, Da Nang and Thua Thien Hue to promote the local tourism in Melbourne and Sydney (Australia) from September 11-19.

Ms. Doan Thi Thanh Mai, the First Secretary of the Vietnamese Embassy in Australia, stated that the program to promote tourism in Central Vietnam is one of the practical activities to boost the bilateral  Comprehensive Strategic Partnership.

One of the highlight activities was the Investment - Tourism Promotion seminar held on September 13 in Sydney, which gathered more than 50 guests, including representatives from airlines, investors, tourism businesses, service companies, and media agencies in Sydney, as well as 27 tourism units and businesses from the three Central coastal localities of Vietnam.

The tourism sectors of the three localities introduced destinations, tourism service products, tourism stimulus programs, events, and festivals; showcased impressive films of the “Wondrous Heritage Region”; organized a B2B networking space for businesses from both sides; and held a discussion on increasing tourist exchanges between Australia and Central Vietnam.

On this occasion, a Memorandum of Understanding was signed between the Vietnamese localities and the Western Sydney Tourism Business Association to enhance cooperation in promoting and exchanging tourists among the signatories.

During the visit, the working delegation met with Western Sydney International Airport to discuss plans for launching a direct flight route between Da Nang and Sydney. This would offer a significant opportunity for tourism businesses in both Australia and Vietnam to collaborate and exchange tourists.

Statistics indicate that in the first seven months of 2024, approximately 165,000 Australian tourists visited Thua Thien Hue, Da Nang, and Quang Nam, representing nearly 59% of all Australian tourists visiting Vietnam in the period. Compared to the peak year for international tourism, 2019, the number of Australian visitors to Central Vietnam during the first seven months of 2024 increased by nearly 120%.

 

Khởi nghiệp

Hồ sơ Startup

Citigo là công ty công nghệ cung cấp những giải pháp đơn giản với chi phí tiết kiệm, giúp khách hàng nâng cao hiệu quả kinh doanh. Citigo hướng tới tầm nhìn trở thành công ty cung cấp giải pháp công nghệ cho doanh nghiệp phổ biến tại Đông Nam Á
ESBT là công ty hoạt động trọng lĩnh vực công nghệ thông tin, chúng tôi xây dựng những sản phẩm phần mềm cho cộng đồng và cung cấp dịch vụ phát triển phần mềm cho các doanh nghiệp
Lozi là một trong những ứng dụng thương mại điện tử được yêu thích nhất tại Việt Nam, kết nối hàng triệu người mua và người bán nhằm phục vụ nhu cầu mua bán trực tuyến ngày càng cao. Không chỉ là một cầu nối thương mại điện tử đáng tin cậy, Lozi còn cung cấp dịch vụ giao hàng nhanh chóng và tiện lợi chỉ trong 1 giờ, đem đến cho khách hàng những trải nghiệm mua sắm trực tuyến hiệu quả và tối ưu
Bắt nguồn từ mong muốn mang chất lượng dạy Tiếng Anh tại Trường Quốc tế đến với mọi học sinh Việt Nam, để các bạn nhỏ dù không có điều kiện kinh tế theo học tại các Trường Quốc Tế hay Trung Tâm đắt tiền vẫn có thể sử dụng Tiếng Anh tốt như người bản ngữ. Đây chính là hành trang chuẩn bị cho các em tương lai vươn ra thế giới. Chính vì lý do trên, đội ngũ sáng lập đã bắt tay vào xây dựng sản phẩm đầu tiên có tên “Chương trình học Tiếng Anh Online EDUPIA”.
Công ty TNHH SA-ACH định vị về lĩnh vững trồng rừng, phát triển gồm 3 loại cây và bốn tầng cây trên một hecta đất nhằm tạo hệ sinh thái bền vững, và nâng cao thu nhập cho bà con