E-commerce boom in Vietnam: 40% growth fuels record $13.82 bln GMV

Chia sẻ

Shopee maintained its leading position with a revenue of nearly $2.49 billion, capturing 71.4% of the GMV market share.

Illustrative Photo
Illustrative Photo

The total Gross Merchandise Volume (GMV) of Vietnam's four major e-commerce platforms reached VND87.37 trillion (nearly $3.5 billion) in Q2 2024, marking a 10.4% increase from the previous quarter, according to data from YouNet ECI, an e-commerce analysis and growth consulting firm.

Shopee maintained its leading position with a revenue of VND62.38 trillion (nearly $2.49 billion), capturing 71.4% of the GMV market share. It also held more than 50% market share across all product categories on e-commerce platforms.

TikTok Shop ranked second with VND19.24 trillion ($767.6 million), holding a 22.0% GMV market share. Lazada followed with VND5.16 trillion (nearly $206 million), and Tiki with VND584.77 billion ($23.3 million).

Compared to Q1 2024, Shopee recorded remarkable growth of 16.1%, while TikTok Shop grew by 4.8%, allowing Shopee to gain an additional 3.5 percentage points in market share. The robust growth of Shopee and TikTok Shop has significantly contributed to Vietnam's e-commerce reaching a record GMV of $13.82 billion in 2024, a 40% increase compared to 2023, far surpassing the 9% growth of the retail industry.

In Q4 2024, the majority of transaction value on the two largest platforms came from four product categories: Fashion and Accessories (26.5% GMV), FMCG (16.6%), Home Appliances (15.8%), and Beauty (13%). It is evident that FMCG has now surpassed Home Appliances & Technology to rank second behind Fashion & Accessories in consumers’ online shopping baskets.

Khởi nghiệp

Hồ sơ Startup

Citigo là công ty công nghệ cung cấp những giải pháp đơn giản với chi phí tiết kiệm, giúp khách hàng nâng cao hiệu quả kinh doanh. Citigo hướng tới tầm nhìn trở thành công ty cung cấp giải pháp công nghệ cho doanh nghiệp phổ biến tại Đông Nam Á
ESBT là công ty hoạt động trọng lĩnh vực công nghệ thông tin, chúng tôi xây dựng những sản phẩm phần mềm cho cộng đồng và cung cấp dịch vụ phát triển phần mềm cho các doanh nghiệp
Lozi là một trong những ứng dụng thương mại điện tử được yêu thích nhất tại Việt Nam, kết nối hàng triệu người mua và người bán nhằm phục vụ nhu cầu mua bán trực tuyến ngày càng cao. Không chỉ là một cầu nối thương mại điện tử đáng tin cậy, Lozi còn cung cấp dịch vụ giao hàng nhanh chóng và tiện lợi chỉ trong 1 giờ, đem đến cho khách hàng những trải nghiệm mua sắm trực tuyến hiệu quả và tối ưu
Bắt nguồn từ mong muốn mang chất lượng dạy Tiếng Anh tại Trường Quốc tế đến với mọi học sinh Việt Nam, để các bạn nhỏ dù không có điều kiện kinh tế theo học tại các Trường Quốc Tế hay Trung Tâm đắt tiền vẫn có thể sử dụng Tiếng Anh tốt như người bản ngữ. Đây chính là hành trang chuẩn bị cho các em tương lai vươn ra thế giới. Chính vì lý do trên, đội ngũ sáng lập đã bắt tay vào xây dựng sản phẩm đầu tiên có tên “Chương trình học Tiếng Anh Online EDUPIA”.
Công ty TNHH SA-ACH định vị về lĩnh vững trồng rừng, phát triển gồm 3 loại cây và bốn tầng cây trên một hecta đất nhằm tạo hệ sinh thái bền vững, và nâng cao thu nhập cho bà con