AB InBev working towards sustainability and community impact in Vietnam

Diep Linh
Chia sẻ

Sustainability is central to AB InBev’s mission, driving a resilient value chain and supporting its commercial vision.

AB InBev was recognized by Anphabe for the fourth consecutive year as one of the enterprises with the best working environments in Vietnam
AB InBev was recognized by Anphabe for the fourth consecutive year as one of the enterprises with the best working environments in Vietnam

Sustainability has become a critical discussion point globally and is gaining traction among businesses in Vietnam, particularly in light of the government’s commitment to achieving net-zero emissions by 2050. However, the implementation of sustainable practices remains in its early stages in the country. Against this backdrop, companies like AB InBev are stepping forward with initiatives designed to integrate sustainability into their operations and broader business strategies.

During a recent roundtable discussion entitled “Investing in a Sustainable Future”, organized by Saigon Times, Mr. Craig MacLean, Managing Director at AB InBev Vietnam, highlighted the company’s approach to sustainability, emphasizing its role in supporting local economies. “Beer is produced and its ingredients are grown locally, so we understand the true value of our responsibility to our communities,” he said. “Sustainability is a key component of our value chain, spanning water, agriculture, climate, packaging, and smart drinking. As the world’s leading brewer, we are pursuing innovation and partnerships to build resilience and create shared prosperity across our value chain and communities.”

AB InBev leverages its 600 years of heritage to drive industry innovation while fostering inclusivity and sustainability. In Vietnam, the company focuses on protecting clean water, promoting responsible drinking through its Global Smart Drinking program, expanding its product portfolio to reach diverse consumers, making meaningful contributions to local communities, and empowering its 700 employees to lead impactful change.

AB InBev working towards sustainability and community impact in Vietnam - Ảnh 1

In Vietnam, its commitment to sustainability extends to its workforce. On November 19, the company was recognized by Anphabe for the fourth consecutive year as one of the enterprises with the best working environments in Vietnam. AB InBev attributes this achievement to its focus on employee development.

The company sees its 700-strong workforce in Vietnam as central to driving change and achieving its goals. Mr. MacLean noted that training and empowering employees is a key part of AB InBev’s strategy. “Better-trained human resources contribute significantly not only to the company but also to the country,” he explained. “Employee development is not just a commitment but a core goal in AB InBev’s business operations in Southeast Asia.”

 

About AB InBev

Founded in 1366 and headquartered in Leuven, Belgium, AB InBev is a global brewing giant with over 630 beer brands in 150 countries. In Vietnam, its portfolio includes well-known names such as Budweiser®, Hoegaarden®, Beck’s®, Leffe®, and Corona®.

As sustainability awareness continues to grow in Vietnam, AB InBev’s efforts highlight the potential for businesses to balance commercial success with meaningful contributions to local communities and the environment.

Khởi nghiệp

Hồ sơ Startup

Citigo là công ty công nghệ cung cấp những giải pháp đơn giản với chi phí tiết kiệm, giúp khách hàng nâng cao hiệu quả kinh doanh. Citigo hướng tới tầm nhìn trở thành công ty cung cấp giải pháp công nghệ cho doanh nghiệp phổ biến tại Đông Nam Á
ESBT là công ty hoạt động trọng lĩnh vực công nghệ thông tin, chúng tôi xây dựng những sản phẩm phần mềm cho cộng đồng và cung cấp dịch vụ phát triển phần mềm cho các doanh nghiệp
Lozi là một trong những ứng dụng thương mại điện tử được yêu thích nhất tại Việt Nam, kết nối hàng triệu người mua và người bán nhằm phục vụ nhu cầu mua bán trực tuyến ngày càng cao. Không chỉ là một cầu nối thương mại điện tử đáng tin cậy, Lozi còn cung cấp dịch vụ giao hàng nhanh chóng và tiện lợi chỉ trong 1 giờ, đem đến cho khách hàng những trải nghiệm mua sắm trực tuyến hiệu quả và tối ưu
Bắt nguồn từ mong muốn mang chất lượng dạy Tiếng Anh tại Trường Quốc tế đến với mọi học sinh Việt Nam, để các bạn nhỏ dù không có điều kiện kinh tế theo học tại các Trường Quốc Tế hay Trung Tâm đắt tiền vẫn có thể sử dụng Tiếng Anh tốt như người bản ngữ. Đây chính là hành trang chuẩn bị cho các em tương lai vươn ra thế giới. Chính vì lý do trên, đội ngũ sáng lập đã bắt tay vào xây dựng sản phẩm đầu tiên có tên “Chương trình học Tiếng Anh Online EDUPIA”.
Công ty TNHH SA-ACH định vị về lĩnh vững trồng rừng, phát triển gồm 3 loại cây và bốn tầng cây trên một hecta đất nhằm tạo hệ sinh thái bền vững, và nâng cao thu nhập cho bà con