AEON Vietnam conducting mobile sales in Hanoi

Linh Ngọc
Chia sẻ

Supermarket bringing essential goods to local people in Long Bien amid Covid-19.

Photo: AEON Vietnam
Photo: AEON Vietnam

AEON Vietnam began a mobile sales service in Hanoi on August 2, in cooperation with the Long Bien District People’s Committee, providing essential goods to local citizens at different locations as Covid-19 keeps many indoors.
The mobile sales will continue for about 15 days, as Hanoi implements social distancing measures under Directive No. 16.
Continuing on from similar efforts in Vietnam’s south, the AEON Long Bien supermarket, with support from district and ward people’s committees, will bring nearly eight tons of essential goods to customers in residential areas in Long Bien district at four locations: 5 Van Hanh Street, Viet Hung Urban Area; Dao Sen football pitch, 125 Nguyen Son; the public playground in residential area No. 33 - 34, Bac Cau Street, Ngoc Thuy ward; and 11 Dang Vu Hy, Thuong Thanh ward.
Local people with shopping permission tickets from the district and ward people’s committees can buy items such as perishables (vegetables, fruit, fish, meat), and groceries, among other things. Prices are the same as at AEON general merchandise stores and supermarkets and will be listed at each sales point so that customers can readily refer to them and shop with peace of mind.
Mr. Dam Manh Tuan, Director of AEON Long Bien, said that AEON Vietnam has always done its best to provide a full range of essential goods at stable prices. “We have worked with suppliers to ensure the uninterrupted distribution of goods, contributing to meeting the needs of citizens in Long Bien district and Hanoi,” he added.
Since mid-July, AEON Vietnam has increased stocks at three AEON general merchandise stores and supermarkets in Hanoi (Long Bien, Ha Dong, and MaxValu Riverside), specifically perishables (vegetables, fruit, fish, meat), by 200-400 per cent, and groceries (noodles, vermicelli) by 120-130 per cent. Its Merchandising Department has worked with suppliers to increase sources to meet the needs of local citizens. It has also increased its warehouse capacity and number of suppliers, and doubled deliveries, to ensure there are enough goods to meet any sudden increase in demand.
AEON Vietnam has widely conducted mobile sales in Ho Chi Minh City, where most people must have permission tickets to go to the supermarket. Nearly 20 mobile sales points are open every day, providing some 50 tons of essential goods to thousands of households. It is estimated that each mobile sales point serves an average of 200-300 customers.
Amid Covid-19, AEON Vietnam is committed to ensuring the supply of goods at stable prices and providing a variety of purchasing methods, from direct to online and mobile selling. It is always ready to support suppliers and work with State agencies to ensure the continuous distribution of goods, and at the same time join hands with the government and the community to overcome the pandemic.

Khởi nghiệp

Hồ sơ Startup

Citigo là công ty công nghệ cung cấp những giải pháp đơn giản với chi phí tiết kiệm, giúp khách hàng nâng cao hiệu quả kinh doanh. Citigo hướng tới tầm nhìn trở thành công ty cung cấp giải pháp công nghệ cho doanh nghiệp phổ biến tại Đông Nam Á
ESBT là công ty hoạt động trọng lĩnh vực công nghệ thông tin, chúng tôi xây dựng những sản phẩm phần mềm cho cộng đồng và cung cấp dịch vụ phát triển phần mềm cho các doanh nghiệp
Lozi là một trong những ứng dụng thương mại điện tử được yêu thích nhất tại Việt Nam, kết nối hàng triệu người mua và người bán nhằm phục vụ nhu cầu mua bán trực tuyến ngày càng cao. Không chỉ là một cầu nối thương mại điện tử đáng tin cậy, Lozi còn cung cấp dịch vụ giao hàng nhanh chóng và tiện lợi chỉ trong 1 giờ, đem đến cho khách hàng những trải nghiệm mua sắm trực tuyến hiệu quả và tối ưu
Bắt nguồn từ mong muốn mang chất lượng dạy Tiếng Anh tại Trường Quốc tế đến với mọi học sinh Việt Nam, để các bạn nhỏ dù không có điều kiện kinh tế theo học tại các Trường Quốc Tế hay Trung Tâm đắt tiền vẫn có thể sử dụng Tiếng Anh tốt như người bản ngữ. Đây chính là hành trang chuẩn bị cho các em tương lai vươn ra thế giới. Chính vì lý do trên, đội ngũ sáng lập đã bắt tay vào xây dựng sản phẩm đầu tiên có tên “Chương trình học Tiếng Anh Online EDUPIA”.
Công ty TNHH SA-ACH định vị về lĩnh vững trồng rừng, phát triển gồm 3 loại cây và bốn tầng cây trên một hecta đất nhằm tạo hệ sinh thái bền vững, và nâng cao thu nhập cho bà con