Igloo unveils new branding for Ignite

Ngoc Lan
Chia sẻ

Insurtech player introduces new branding for digital platform.

Insurtech Igloo has unveiled new branding for Ignite by Igloo, its digital platform for sales intermediaries.

With the surge of online distribution channels for insurance, Vietnam was the first country where Ignite was introduced and since its launch in early 2022 it has recruited over 18,000 agents in the country, covering all 63 cities and provinces, and issued over 30,000 policies.

With Ignite, agents are empowered with a one-stop app and can now streamline their customer service and administrative work to focus more on selling.

Ms. Nguyen Dieu Huyen, an insurance agent using Ignite in Vietnam, said that with customers becoming increasingly digital, they’re starting to consider buying insurance online due to convenience, as it’s easier and faster and there are more products to choose from. “Using Ignite, we are able to equip ourselves with digital upskilling so we can do our work better and quicker so we can meet the increasing demand of our customers,” she added.

“We understand the nature of Vietnamese customers, who often build personal relationships with their agents,” said Mr. Tri Nguyen, Country Manager of Igloo in Vietnam. “With the updated Ignite, we try to enhance the agent experience to boost their productivity. This digital platform will be able to address customer pain points while at the same time providing the necessary tools for agents to grow their skills, cooperate with other agents, and ensure that they meet the needs of customers.”

Mr. Raunak Mehta, Co-Founder and CEO of Igloo, said agents play a pivotal role in democratizing insurance in Southeast Asia, as their human touch remains a potent force in insurance sales. “Ignite’s new logo embodies our growth and commitment to action, and serves as testament to bridging gaps within the insurance value chain towards the realization of our mission of making insurance for all,” he said.

Besides providing digital empowerment to insurance underwriters, the Ignite app aligns its goal of digitalizing agent operations with two insurers: the Saigon - Hanoi Insurance Corporation (BSH) and the Global Insurance Corporation (GIC). As of the end of 2023, Igloo had set its sights on launching Ignite in multiple markets, with a goal of facilitating sales for 50,000 agents and a Gross Written Premium (GWP) of 50 times the figure in 2022.

Khởi nghiệp

Hồ sơ Startup

Citigo là công ty công nghệ cung cấp những giải pháp đơn giản với chi phí tiết kiệm, giúp khách hàng nâng cao hiệu quả kinh doanh. Citigo hướng tới tầm nhìn trở thành công ty cung cấp giải pháp công nghệ cho doanh nghiệp phổ biến tại Đông Nam Á
ESBT là công ty hoạt động trọng lĩnh vực công nghệ thông tin, chúng tôi xây dựng những sản phẩm phần mềm cho cộng đồng và cung cấp dịch vụ phát triển phần mềm cho các doanh nghiệp
Lozi là một trong những ứng dụng thương mại điện tử được yêu thích nhất tại Việt Nam, kết nối hàng triệu người mua và người bán nhằm phục vụ nhu cầu mua bán trực tuyến ngày càng cao. Không chỉ là một cầu nối thương mại điện tử đáng tin cậy, Lozi còn cung cấp dịch vụ giao hàng nhanh chóng và tiện lợi chỉ trong 1 giờ, đem đến cho khách hàng những trải nghiệm mua sắm trực tuyến hiệu quả và tối ưu
Bắt nguồn từ mong muốn mang chất lượng dạy Tiếng Anh tại Trường Quốc tế đến với mọi học sinh Việt Nam, để các bạn nhỏ dù không có điều kiện kinh tế theo học tại các Trường Quốc Tế hay Trung Tâm đắt tiền vẫn có thể sử dụng Tiếng Anh tốt như người bản ngữ. Đây chính là hành trang chuẩn bị cho các em tương lai vươn ra thế giới. Chính vì lý do trên, đội ngũ sáng lập đã bắt tay vào xây dựng sản phẩm đầu tiên có tên “Chương trình học Tiếng Anh Online EDUPIA”.
Công ty TNHH SA-ACH định vị về lĩnh vững trồng rừng, phát triển gồm 3 loại cây và bốn tầng cây trên một hecta đất nhằm tạo hệ sinh thái bền vững, và nâng cao thu nhập cho bà con