More than $7.11 bln proposed for Lao Cai - Hanoi - Hai Phong - Quang Ninh railway line

Phương Hoa
Chia sẻ

The Lao Cai - Hanoi - Hai Phong - Quang Ninh railway line is expected to meet the demand for rail transport and connect with seaports and industrial zones.

Illustration
Illustration

The Vietnam Railway Authority (VNRA) has proposed the Ministry of Transport (MoT) to review and approve the planning of the Lao Cai - Hanoi - Hai Phong - Quang Ninh railway line.

Accordingly, the proposed railway line, with a total length of about 427 km,  starts at Lao Cai station (from the point of connection with the Chinese railway) and ends at Ha Long station (belonging to the Kep - Ha Long railway line), running through 10 provinces and cities including  Lao Cai, Yen Bai, Phu Tho, Vinh Phuc, Ha Noi, Bac Ninh, Hung Yen, Hai Duong, Hai Phong, and Quang Ninh.

The total investment for the project is estimated at approximately VND179.12 trillion ($7.11 billion). In which, VND23.45 trillion ($494.33 million) is allocated for land clearance, VND107.26 trillion ($4.26 billion) for construction and equipment, and the remaining capital is for consultancy, project management, and contingency.

According to a study, the transport demand on this railway is forecast to reach 12.77 million tons of goods and 4.65 million passengers by 2030; and these respective figures will be increased to 14.94 million and 6.22 million by 2040, and 17.48 million and 8.31 million by 2050. 

The TRICC - TEDI consulting consortium has proposed dividing the railway into two main lines and two branch lines. Accordingly, the main line from Lao Cai station to the South of Hai Phong city and  Lach Huyen Port (Hai Phong city) will be more than 391 km long, and the main line from the South of Hai Phong city to Cai Lan port (Quang Ninh province) will be over 50 km long. The two branch lines include the South of Hai Phong city - Nam Do Son Port (Hai Phong city) at 12.63 km and Nam Dinh Vu port (Hai Phong city) - Dinh Vu port (Hai Phong city), being 12.63 km and 7.41 km long, respectively.

Under the proposed plan,  the projected Lao Cai - Hanoi - Hai Phong line will be implemented by 2030 and the Hai Phong - Quang Ninh line will be studied and implemented after 2030, along with the investment roadmap of the Nam Dinh - Thai Binh - Hai Phong - Quang Ninh coastal railway.

 

Tin liên quan

Khởi nghiệp

Hồ sơ Startup

Citigo là công ty công nghệ cung cấp những giải pháp đơn giản với chi phí tiết kiệm, giúp khách hàng nâng cao hiệu quả kinh doanh. Citigo hướng tới tầm nhìn trở thành công ty cung cấp giải pháp công nghệ cho doanh nghiệp phổ biến tại Đông Nam Á
ESBT là công ty hoạt động trọng lĩnh vực công nghệ thông tin, chúng tôi xây dựng những sản phẩm phần mềm cho cộng đồng và cung cấp dịch vụ phát triển phần mềm cho các doanh nghiệp
Lozi là một trong những ứng dụng thương mại điện tử được yêu thích nhất tại Việt Nam, kết nối hàng triệu người mua và người bán nhằm phục vụ nhu cầu mua bán trực tuyến ngày càng cao. Không chỉ là một cầu nối thương mại điện tử đáng tin cậy, Lozi còn cung cấp dịch vụ giao hàng nhanh chóng và tiện lợi chỉ trong 1 giờ, đem đến cho khách hàng những trải nghiệm mua sắm trực tuyến hiệu quả và tối ưu
Bắt nguồn từ mong muốn mang chất lượng dạy Tiếng Anh tại Trường Quốc tế đến với mọi học sinh Việt Nam, để các bạn nhỏ dù không có điều kiện kinh tế theo học tại các Trường Quốc Tế hay Trung Tâm đắt tiền vẫn có thể sử dụng Tiếng Anh tốt như người bản ngữ. Đây chính là hành trang chuẩn bị cho các em tương lai vươn ra thế giới. Chính vì lý do trên, đội ngũ sáng lập đã bắt tay vào xây dựng sản phẩm đầu tiên có tên “Chương trình học Tiếng Anh Online EDUPIA”.
Công ty TNHH SA-ACH định vị về lĩnh vững trồng rừng, phát triển gồm 3 loại cây và bốn tầng cây trên một hecta đất nhằm tạo hệ sinh thái bền vững, và nâng cao thu nhập cho bà con