Applying generative AI for business success

Diep Linh
Chia sẻ

Professor Kok-Leong Ong from RMIT University told a recent event how enterprises can embrace generative AI.

The event was held to provide an opportunity for RMIT to engage with business leaders and share knowledge and insight into the digital economy.
The event was held to provide an opportunity for RMIT to engage with business leaders and share knowledge and insight into the digital economy.

The rise of generative AI promises to be a game-changer for businesses.

Speaking at an event with the theme “What’s Next in Generative AI: Implications and Opportunities for Business” on April 13 in Ho Chi Minh City, Professor Kok-Leong Ong, Director of the Center for Data Analytics and Artificial Intelligence at RMIT University, showed how businesses can embrace the trend.

According to Professor Ong, the great thing about generative AI is that the technology is accessible to all. “Unlike the early days of AI development, when you needed significant in-house investment, this time around we are getting AI as a service. Businesses or anyone can easily tap into its capabilities and customize it for their own purposes.”

For example, a small tourist operator can use ChatGPT to provide responses to customer enquiries from around the world, such as suggesting personalized tours. The normal back and forth can be time consuming and expensive to get humans to do. “ChatGPT can replace this and reduce the number of humans in the process,” he added. “And when the prospective customer is finally happy, the human can come into the picture to book the plane ticket, tours, and hotels.”

Pointing out the potential challenges of using AI, he said businesses will still need to invest and understand what the technology is capable of. Using technology is the easy part, while embedding business policies and legislative requirements from local governments into the AI as part of business workflows is much more difficult. Furthermore, companies still need to constantly maintain the technology, like any other digital system.

 

Professor Kok-Leong Ong speaking at the event.
Professor Kok-Leong Ong speaking at the event.

Noting that enterprises will need to embrace AI at some point in time, he underlined that the question of how soon, how much, and how to is very much dependent on the individual business, but those that can develop a strategy around embracing AI will likely be winners in their own domain if they consider the risks and develop plans to manage them along the way.

“Learning from history, companies who embrace and look to leverage a new technology often go on to become very successful and usually benefit from absorbing those competitors who refused to change,” Professor Ong affirmed, adding that “AI is not just about delivering efficiency for businesses. It will drive productivity through efficiency gains, and it will also drive ‘experience’.”

“Increasingly, this is going to be particularly important as Vietnamese improve their quality of life as they benefit from the growth of the economy. Vietnamese consumers will want a smarter and more personalized experience in their interactions with an organization’s digital shopfront, resulting in thinking about the ‘experience’ that AI can enable on a massive scale.”

According to data form the World Bank, Vietnam’s economy is growing rapidly, with the digital sector expanding by 10 per cent every year and it may reach over $200 billion by 2045.

The Vietnamese Government has made a clear strategic investment to develop Vietnam’s digital economy, including a close partnership with Australia. According to the draft National Digital Transformation Program, Vietnam aims to ensure that the digital economy accounts for 30 per cent of its GDP by 2030. With the move to a more digital economy, there will be a lot of opportunities for local businesses.

 

Khởi nghiệp

Hồ sơ Startup

Citigo là công ty công nghệ cung cấp những giải pháp đơn giản với chi phí tiết kiệm, giúp khách hàng nâng cao hiệu quả kinh doanh. Citigo hướng tới tầm nhìn trở thành công ty cung cấp giải pháp công nghệ cho doanh nghiệp phổ biến tại Đông Nam Á
ESBT là công ty hoạt động trọng lĩnh vực công nghệ thông tin, chúng tôi xây dựng những sản phẩm phần mềm cho cộng đồng và cung cấp dịch vụ phát triển phần mềm cho các doanh nghiệp
Lozi là một trong những ứng dụng thương mại điện tử được yêu thích nhất tại Việt Nam, kết nối hàng triệu người mua và người bán nhằm phục vụ nhu cầu mua bán trực tuyến ngày càng cao. Không chỉ là một cầu nối thương mại điện tử đáng tin cậy, Lozi còn cung cấp dịch vụ giao hàng nhanh chóng và tiện lợi chỉ trong 1 giờ, đem đến cho khách hàng những trải nghiệm mua sắm trực tuyến hiệu quả và tối ưu
Bắt nguồn từ mong muốn mang chất lượng dạy Tiếng Anh tại Trường Quốc tế đến với mọi học sinh Việt Nam, để các bạn nhỏ dù không có điều kiện kinh tế theo học tại các Trường Quốc Tế hay Trung Tâm đắt tiền vẫn có thể sử dụng Tiếng Anh tốt như người bản ngữ. Đây chính là hành trang chuẩn bị cho các em tương lai vươn ra thế giới. Chính vì lý do trên, đội ngũ sáng lập đã bắt tay vào xây dựng sản phẩm đầu tiên có tên “Chương trình học Tiếng Anh Online EDUPIA”.
Công ty TNHH SA-ACH định vị về lĩnh vững trồng rừng, phát triển gồm 3 loại cây và bốn tầng cây trên một hecta đất nhằm tạo hệ sinh thái bền vững, và nâng cao thu nhập cho bà con