Vietnam to boost cross-border rail connectivity with China

28/10/2024, 13:30

Chia sẻ

The Ministry of Transport has submitted a proposal to the Prime Minister for the development of two new railway lines connecting with China: Hanoi-Dong Dang and Hai Phong-Ha Long-Mong Cai.

The Hanoi-Dong Dang railway line, stretching approximately 156 km, will connect Dong Dang Border Gate in northern Lang Son province to Yen Vien Station in Hanoi's Gia Lam district. It connects Hanoi with several provinces in the Northeast (Bac Ninh, Bac Giang, and Lang Son), and facilitates international transit with China through the Dong Dang International Railway Station Border Gate.

This line is estimated to cost $6 billion and will accommodate both passenger and freight trains. Passenger trains will operate at speeds of up to 160 km/h, while freight trains will run at 120 km/h.

The Hai Phong-Ha Long-Mong Cai railway line, spanning 187 km, connects Nam Dinh Vu Station in Hai An District, Hai Phong City, to a point near Bac Luan Bridge in Mong Cai City, Quang Ninh Province. This line will facilitate international trade and passenger travel between Vietnam and China through the Mong Cai International Border Gate, with speeds for passenger and freight trains to be designed similarly as those on the Hanoi-Dong Dang line.  

The Ministry of Transport is currently working on detailed planning for both projects, which will encompass route alignment, technical standards, and investment plans. The Vietnam Railway Corporation aims to finalize these detailed plans by 2025, paving the way for feasibility studies, investment decisions, and other necessary works.

Cùng chuyên mục

AI Điểm tin

Bản tin sáng ngày 9/8/2025

Bản tin sáng ngày 9/8/2025

Bản tin sáng ngày 9/8 điểm qua một số tin tức kinh tế nổi bật đã và đang diễn ra tại Việt Nam và thế giới trong tuần qua.

Quay lại
Nghe
Tiếp theo
[Interactive]: Toàn cảnh kinh tế Việt Nam tháng 7/2025

[Interactive]: Toàn cảnh kinh tế Việt Nam tháng 7/2025

Nhìn lại 34 cuộc suy thoái kinh tế của Mỹ trong 170 năm

Nhìn lại 34 cuộc suy thoái kinh tế của Mỹ trong 170 năm

15 nước sản xuất nhiều điện hạt nhân nhất thế giới, Mỹ và Trung Quốc dẫn đầu

15 nước sản xuất nhiều điện hạt nhân nhất thế giới, Mỹ và Trung Quốc dẫn đầu

Ấn phẩm

Vietnam Economic Times 406
Tạp chí Kinh tế Việt Nam số 21
Tạp chí Kinh tế Việt Nam số 20
image

Đón đọc

Tạp chí Kinh tế Việt Nam

số 22-2025

Thứ 2, 02/06/2025

Askonomy AI

Tóm tắt chuyên mục Đầu tư VnEconomy hôm nay.

icon

Tóm tắt chuyên mục Đầu tư VnEconomy hôm nay.

Hôm nay ngày 08/4/2025, Giám đốc Ban quản lý Dự án Thăng Long (Ban Thăng Long) Đinh Công Minh cho biết đã có tờ trình Bộ Xây dựng phê duyệt kết quả lựa chọn nhà đầu tư dự án đường bộ cao tốc Dầu Giây - Tân Phú giai đoạn 1 theo phương thức PPP. Cụ thể, thời gian qua, Ban Thăng Long đã tổ chức lựa chọn nhà đầu tư dự án bằng đấu thầu rộng rãi trong nước. Trên cơ sở đánh giá kết quả hồ sơ dự thầu, đơn vị này đã kiến nghị Cục Đường bộ Việt Nam phê duyệt liên danh xây dựng phát triển hạ tầng giao thông Trường Hải - Sơn Hải là nhà đầu tư thực hiện dự án PPP đường cao tốc Dầu Giây - Tân Phú, giai đoạn 1.